Konsten att skapa en attraktiv företagskultur

Linda Hammarstrand liknar företag vid en stor stafett där varje anställd – chefer såväl som medarbetare – har huvudrollen på sin sträcka. Det som gör företag ledande idag är vår förmåga att samarbeta.

Vi måste arbeta tillsammans, inte bara samtidigt!

Linda Hammarstrand har över 25 års erfarenhet av kommunikation, HR och utbildning inom Stena-sfären. Där levandegjorde hon Stenas affärsfilosofi och värdegrund för 22 000 medarbetare världen över. Hon har även arbetat som Director of Passion och varit en del av Clarion Hotels ledningsgrupp. Hon ansvarade för företagskulturen och att göra Clarion Hotel till Nordens mest attraktiva arbetsgivare. Idag hjälper hon företag med att skapa en vinnande kultur, en kultur som kopplas direkt till resultatet.

Linda är även författare och har skrivit två böcker om självledarskap och konsten att skapa en attraktiv företagskultur. I ”Passion works: känslor, ansvar, dopamin och jävlar anamma” ger Linda många exempel på hur kraften kommer till oss när vi hittar svaret på frågan: vad är du lösningen på?

Hennes senaste bok ”Let your blackbird sing” handlar om att kvittra för att nå ut genom bruset. Om konsten att leda sig själv med passion.

Föreläsningar med Linda Hammarstrand.

Linda Hammarstrand menar att det är våra vanor och beteenden – vår företagskultur – som syns på sista raden. Hon föreläser om hur man skapar och driver en högpresterande företagskultur.

.

Hennes erfarenhet av att arbeta med framgångsrika entreprenörer, såsom Petter Stordalen från Nordic Choice Hotels och Dan Sten Olsson från Stenakoncernen, ger enorm inspiration. Med sin erfarenhet, humor och energi skapar Linda unika samtal. .

Förvänta dig en strålande insats av Linda, som lyfter fram kraften i företagskulturen och förståelsen kring värdegrundsarbetet. Detta och mycket mer reder ni ut tillsammans, och ni får med er konkreta verktyg till ert eget förändringsarbete och till ett attraktivt varumärke.

Linda kommer ge sin framtidspaning om hur hon tror att framtidens företagskultur bör byggas. Vi kommer be henne belysa de förändringar hon anser vara viktigast och som vi bör anpassa vårt ledarskap efter.